Cvičíme preto aby sme schudli, lepšie vyzerali, budovali svalovú hmotu alebo sme jednoducho profesionálni športovci. 

Každý z nás ma iný cieľ tréningu, ale jedna vec by nás mala spájať rozcvičenie. Každý deň sa stretávame vo fitku s ľuďmi, ktorí prídu, prezlečú sa a okamžite dvíhajú ťažké váhy. Asi neexistuje horší začiatok tréningu. Najväčšou chybou je ignorovať rozcvičenie a zahriatie organizmu. V článku sa dozvieš o význame rozcvičenia pred každým tréningom.

Prečo je rozcvičenie tak dôležité?

V prvom rade aby sme predišli zraneniu. Pretože ak sme nezvýšili telesnú teplotu a nervovú aktiváciu, svaly nie sú dostatočne prekrvené nemajú dostatočnú elasticitu a hrozí vám natiahnutie, v horších prípadoch natrhnutie alebo roztrhnutie svalu. Je veľmi dôležité venovať rozcvičeniu čas na začiatku tréningu, pretože telo pripravíte na záťaž a v ostrom tréningu dokážete od prvej série podávať maximálne výkony bez rizika zranenia.

Ako sa správne rozcvičiť?

Mnohým z vás napadne pri rozcvičení asi trošku to rozbehať, sadnúť si na zem, urobiť trošku statického strečingu a som pripravený :-). Sklameme vás, bohužiaľ takéto časy sú už dávno preč. Doba ide dopredu a nové zistenia hovoria, že statický strečing na začiatku tréningu môže nadmerne zaťažovať svaly a okráda ich o silu potrebnú pre váš tréning. Niektorí dokonca tvrdia, že statický strečing na začiatku tréningu uberá až do 30% svalovej sily. Sami si vyskúšajte napríklad drepy, keď dokončíte sériu, dajte si krátky strečing a pokračujte s takou istou váhou drep a zaručene to bude bude pre vás náročnejšie. Preto je vhodné používať na rozcvičenie dynamický strečing.